niedziela, 28 lutego 2016

B jak Bałwan

Zaczynam kolejny literkowy blok. Było już A jak Aligator, Ara, Arbuz. Dziś kolej na B. 

B JAK BAŁWAN


DO WYKONANIA "B JAK BAŁWAN" POTRZEBNE BĘDZIE:
  1. Szablon z literą B
  2. Kolorowe kartki: biała na bałwanka, czarna na guziki, pomarańczowa na marchewkę i jeszcze dwie w wybranym kolorze np. czerwona na czapeczkę, brązowa na tło.
  3. Dziurkacz
  4. Klej
  5. Nożyczki
  6. czarny mazak
  7. Oczy - naklejki lub oczka wycięte samodzielnie z papieru / ew. można je narysować
  8. Dodatkowo sztuczny śnieg 



Gdy wszystko mamy już przygotowane, możemy zabrać się do pracy :)

Najpierw z białej kartki wycinamy literkę B.  Środek możemy zostawić. Ja jednak się go pozbyłam.  
Wykonaną literkę B naklejamy na kolorową kartkę. U mnie jest ona  brązowa. 



Z pozostałej części białej kartki jaka nam została, wydzieramy śnieżne zaspy, w których umieścimy naszego bałwanka. 



Następnie naklejamy nasze oczka i rysujemy bałwankowi uśmiech.
Z pomarańczowej kartki wycinamy marchewkowy nosek. Można go udekorować paseczkami, aby jeszcze bardziej przypominał marchewkę. 




Nasz bałwanek jest już prawie gotowy. Dekorujemy go jeszcze czapeczka, wyciętą z kolorowej kartki. Dobrym pomysłem jest wykonanie takiej czapeczki z filcu. Można też zrobić bałwankowi filcowy szalik :) 



Z czarnej kartki, za pomocą dziurkacza tworzymy bałwankowe guziczki.  Na marginesie dodam, abyście przed użyciem dziurkacza sprawdzili czy jest opróżniony, ponieważ szukanie czarnych kółeczek może trwać w nieskończoność :)
Jak już je znajdziecie, naklejamy je na brzuszek naszego bałwanka. 



Na  sam koniec proponuję udekorowanie bałwanka sztucznym sypkim śniegiem. Ja użyłam takiego



Gotowe! :) 
Już niebawem kolejna praca plastyczna z literką B w roli głównej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz